Залізнична «естафета»: обурився — передай сусідові

У нашому районі є два населених пункти, де працюють вантажні залізничні станції, — Нова Галещина та Лутовинівка. І вони фактично переділені залізничними коліями навпіл

Часто й густо на цих станціях по кілька годин, а то й більше, стоять товарні потяги, перегороджуючи облаштовані переходи колій. Обійти вагони зазвичай нереально, бо для цього потрібно йти майже за півкілометра від станції, до залізничного переїзду, а потім — назад. Людина іноді просто не має на це часу. Тож змушена нехтувати всіма правилами безпеки i пролазити пiд вагонами або, у кращому випадку, переходити на інший бік залізниці через спецiальнi майданчики на вантажних вагонах (якщо такi є), при цьому ризикуючи власним життям… 
Уявіть себе в такій ситуації. Ви їдете, скажімо, до Харкова потягом. Прийшли на залізничну станцію рано вранці; пізньої осені — це ще глупа ніч. Квитки у вас на руках. Перша колія вільна, на другій стоїть вантажний потяг. До вашого поїзда хвилин десять. Ви спокійно чекаєте його, аж раптом буквально за хвилину до прибуття чуєте у динаміках: «Поїзд Херсон — Харків прибуває на ТРЕТЮ колію. Стоянка дві хвилини». Ваші дії?

Підказка номер один, найбезпечніша: обходити вантажний потяг, кінець якого розчиняється у темряві, десь аж біля переїзду, куди треба йти щебеневим насипом (мало не ламаючи ноги!) уздовж колії пів кілометра від станції. Тобто 500 метрів туди і стільки ж — назад без тротуару чи навіть пристосованої доріжки. Середня швидкість пішохода — шість кілометрів за годину. Щоб обійти вантажний состав, вам знадобиться мінімум десять хвилин. За цей час ваш пасажирський потяг доїжджатиме до наступної станції. Без вас. Бо ніхто зі станційних працівників заздалегідь не попередив, на яку колію прибуватиме «пасажир», щоби ви встигнули обійти перешкоду.
Підказка номер два. Небезпечна і ризикована. Лізете попід вантажними вагонами до потрібної вам колії. Чим це може загрожувати, говорити зайве, всі ми дорослі, розуміємо. Але ліземо. Бо не очікували такого «сюрпризу» — адже перша колія була вільна і цілком логічним було би припустити, що пасажирський поїзд спрямують саме на неї! Ба ні! На третю… Добре, якщо ви без великих валіз, а з невеличкою сумкою.
Ще один епізод до цієї ж картинки. По той бік товарного потяга, біля третьої колії стоять пасажири, які підійшли з іншого боку села. Вони теж сподіваються поїхати до Харкова, їм зручно сідати у вагон. Але у них немає на руках квитків. Бо, знову ж таки, прохід до станції та залізничної каси закритий товарним составом. Підходить пасажирський потяг, провідник не зважає на їхні прохання і без квитка до вагону не впускає, що цілком логічно й законно. Люди залишилися на платформі, їхні плани зруйновані.
Ще одна ситуація. Жінка похилого віку йде відвідати рідних, які живуть навпроти її оселі, але по той бік колії. Вона накинула сяку-таку кофтину — йти ж буквально п’ять хвилин, не змерзне, хоч і перший морозець ударив… Аж тут на її шляху — вантажний потяг. Жінка, крекчучи, видряпується на спеціальний майданчик-перехід на товарному вагоні; але в цю хвилину потяг рушає… Добре, що сусіди побачили, в яку халепу потрапила бідолашна, зателефонували родичам, а ті здійняли шум і домоглися, щоби потяг, який мав їхати до самої Полтави без зупинок, став у Кобеляках. Саме там напівзамерзлу жінку і зняли з вагонного майданчика. Звичайно, таку безтурботність з її боку виправдати неможливо, але ж цього б не сталося, якби на станції забезпечили розрив вантажного потяга на місці переходу…
Протягом останніх років значно збільшилася заповнюваність вантажними составами залізничних колій на наших станціях. Через це дві частини одного населеного пункту надовго залишаються ізольованими одна від одної. Діти не можуть дістатися до школи чи дитячого садка, їхні батьки — вчасно прибути на роботу, встигнути на автобус чи поїзд тощо. Ще у 2016 році депутати районної ради звернулися до президента, Кабінету Міністрів, Верховної Ради України про необхідність встановлення на залізничних станціях Галещина та Ганнівка надземних переходів через залізничні колії. До нього спонукала чимала кількість трагічних випадків загибелі людей на коліях. Відповідь на цей лист надійшла більш ніж через місяць. У ній наводилися положення Державних будівельних норм України «Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм». Відповідно до цих нормативів такі переходи можуть бути споруджені, якщо у місці перетину може бути реалізована швидкість руху пасажирських поїздів більше 120 км/год. або інтенсивність їх руху складає 50 і більше пар за добу. А наші станції не відповідають таким вимогам. Тож надземний перехід, а тим паче — підземний, ніхто не будуватиме ні в Лутовинівці (станція Ганнівка), ні в Новій Галещині (станція Галещина).
Відтоді скільки води спливло, а вантажних потягів ставало ще більше, вони стояли на станціях іще довше, тож людям урвався терпець. Галещани почали «бомбардувати» скаргами відповідні підрозділи Укрзалізниці. То їм полегшало, бо основну масу «товарняків» почали направляти на відстій — куди? Правильно: у Лутовинівку! Можна сказати, владнали проблему.
Тож настала черга бунтувати і Лутовинівці. Питання переходу через залізницю неодноразово розглядалося на сесіях сільської ради. А у тому ж 2016 році лутовинчани навіть намагалися заблокувати роботу сесії районної ради. Нині ж на офіс Південної залізниці направлене звернення від мешканців села, які скаржаться на складну ситуацію на станції Ганнівка. Зверненню присвоєно реєстраційний номер 144960.
Водночас я як редактор газети попрохала спочатку чергового по станції Ганнівка, а потім — керівництво Південної залізниці прокоментувати ситуацію для оприлюднення на шпальтах «Козельщинських вістей». Моя пропозиція була не такою глобальною, як будівництво надземного переходу. Гадаю, мою думку підтримають усі, кому доводиться щодня перетинати пішки залізничні колії, заставлені товарними вагонами: залізничники мають забезпечувати розрив товарного потяга у мiсцях облаштованого переходу колiй.
Знаєте, яку офіційну відповідь отримала редакція? Читайте:
«У зв’язку iз зайнятiстю приймально-вiдправних колiй станцiї Кременчук в окремi перiоди часу на передвузлових станцiях Галещина та Ганнiвка в порядку регулювання вантажнi поїзди мають зупинки. У разi затримки поїздiв через неприймання сусiднiми фiлiями поїзди залишаються без локомотивiв, при цьому зазначена операцiя оформлюється встановленим порядком та здiйснюється розрив мiж вагонами. У випадку зупинки поїзда в порядку регулювання вiн знаходиться з дiючим локомотивом у головi поїзда iз увiмкненими та випробуваними автогальмами, що не передбачає здiйснення розривiв мiж
вагонами, внаслiдок чого перегороджується перехiд залiзничних колiй бiля будiвель та вокзалiв.
Однак на станцiях Галещина та Ганнiвка переходи бiля будiвлi вокзалу є службовими для проходу працiвникiв станцiй. Пiшоходам дозволяється: переходити залiзничнi колiї тiльки у встановлених мiсцях (пiшохiднi мости, переходи, тунелi, переїзди тощо); на станцiях, де
немає мостiв, переходити залiзничнi колiї по спецiальних настилах, бiля яких встановленi покажчики «Перехiд через колiї». Вiд вокзалу станцiї Ганнiвка в непарнiй горловинi на вiдстанi 500 м знаходиться переїзд для пропуску автотранспорту та проходу людей, який не перегороджується вантажними поїздами. По станцiї Галещина в непарнiй горловинi бiля залiзничного переїзду облаштований пiшохiдний перехiд на вiдстанi 370 м вiд пасажирської будiвлi, який не перегороджується вантажними поїздами.
Таким чином, станцiї Галещина та Ганнiвка облаштованi мiсцями для переходу.
На жаль, пiшоходи порушують «Правила безпеки громадян на залiзничному транспортi України». Працiвники регiональної фiлiї ведуть активну профiлактично-роз’яснювальну
роботу щодо попередження невиробничого травматизму на залiзничному транспортi. Залiзничники нагадують: залiзниця – зона пiдвищеної небезпеки, де необхiдно берегти власне життя i здоров’я, суворо дотримуючись правил безпеки на залiзничному транспортi.
Інформацiйнi вiдеоролики, що транслюються на великих екранах, попереджуючi об’яви, пам’ятки щодо безпечної поведiнки на об’єктах залiзничного транспорту, якi розмiщенi на територiї всiх без винятку вокзалiв Пiвденної залiзницi, iнформування залiзничниками автомобiлiстiв, пасажирiв та пiшоходiв – усе це часто виявляється безсилим перед
необдуманими дiями людей, що призводять до трагедiї. Залiзниця є безпечною тiльки для тих, хто дотримується правил безпеки, веде себе дуже уважно, обережно i дисциплiновано».
Гадаю, відповідь, яку надасть Південна залізниця лутовинчанам на їхнє звернення №144960, нічим не відрізнятиметься від тієї, що отримала редакція.
Щоправда відтоді, як редакція офіційно звернулася до залізничників, а також піднявся галас у соціальних мережах, на станції Ганнівка деякі вантажні состави почали розривати на місці переходу. От тільки тепер ходжу по переходу й оглядаюся: а раптом оштрафують чи просто проженуть? Адже перехід, виявляється, призначений тільки для працівників станції, а стороннім тут ходити — зась!
І ще одне запитання з цього приводу: хто наступний і з якого боку — Потоки, Бутенки чи Ліщинівка? Лутовинівка обурилася — тепер естафета з «товарняками» пішла далі…

Надія ЛИТВИН

Please follow and like us:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *