Поради для дорослого життя

Деякі люди хочуть почати будувати свою професійну кар’єру після дев’ятого класу, і я — у їх числі. Тому іноді задаюся запитанням: як стати самостійним? Що таке — самостійність?

Перша людина, з якою я говорю на цю тему, — це моя мама, до речі — професійний психолог.
— Мамо, як слід розуміти слово «самостійність»? Як виховати її у дітей? Ти ж виростила мою старшу сестру самостійною?
— Самостійність — це коли людина здатна розв’язати свою проблему сама. Немовля, наприклад, цього не може. Тому коли воно трохи підросте, йому треба просто показати приклад самостійності, щоб дитина потроху вчилася щось робити сама. Адже зазвичай діти копіюють поведінку батьків. Для початку треба привчити дитину їх слухатися, але в той же час демонструвати, що дорослі теж слухаються — тобто роблять те, що диктує життя. Не хочеш прибирати за собакою та вигулювати її? — Усе одно прибирай та вигулюй, бо це потрібно. Не хочеш на роботу? — Іди і трудись, і знаходь причину любити її, щоб було легше працювати. Так і буде чинити дитина, бо наслідуватиме приклад старших.

Моїй сестрі вже 22 роки, вона студентка. Тож наступне моє запитання — до неї:
— Які cиноніми ти підбереш до слова «самостійність»?
— Незалежність, індивідуальність — про людину; суверенність — якщо йдеться про незалежність країни.
— На твою думку, ти як студентка — самостійна?
— У чомусь, звісно, я помилялася, бо не завжди мала підтримку. А десь змогла впоратись і сама. Зараз, коли я пишу дипломну роботу, заручаюся маминою допомогою, бо мені потрібна, так би мовити, критика з боку рідних. Це як, наприклад, співакові завжди потрібен «свіжий погляд» і думка сторонніх, щоби зрозуміти, що не так. Тож читаючи мою дипломну роботу, мама щось виправляла, перефразовувала.
Розв’язати якесь питання допомагає також обмін інформацією та спілкування з тими, хто має таку ж проблему, як і ти. Тому завжди варто спілкуватися з людьми твого інформаційного рівня, щоб дізнатися нове.
І коли застосуєш ці знання, то зможеш самостійно все владнати.

Що ж, запам’ятаю ці поради і спробую застосовувати їх у майбутньому, коли розпочну своє самостійне життя.

Софія КОЛІСНІЧЕНКО,
учениця 7 класу
Козельщинського ліцею,
вихованка гуртка
«Юний журналіст»
Козельщинського Будинку
дитячої та юнацької творчості

Please follow and like us:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *