ТЕЛЕФОНУЄТЕ НА «103» — ЗРАЗУ ПОТРАПЛЯЄТЕ В ПОЛТАВУ

З 21 травня розпочалося повноцінне функціонування оперативно-диспетчерського управління КУ «Полтавський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф».
Це означає, що управління вже підключене до центральної електронної системи «Централь 103» і принцип його роботи змінився.

Кілька слів про саму систему. Центральну електронну систему «Централь 103» впроваджено в Україні з вересня минулого року. Вона має оптимізувати роботу диспетчерських служб екстреної медичної допомоги. Полтавщина стала однією з областей, в котрих у тестовому режимі перевірили дієвість цієї системи. У Міністерстві охорони здоров’я України зазначають, що завдяки сучасним диспетчерським, новим протоколам та центральній системі виклики оброблятимуться оперативніше, а бригади екстреної допомоги швидше доїжджатимуть на місце події. Регіони, які підключать свої оперативно-диспетчерські служби до єдиної системи, зможуть обмінюватись з нею даними про прийняті та оброблені виклики, отримають змогу залучити до надання екстреної допомоги працівників інших екстрених служб, створити можливість виклику швидкої для людей з порушенням слуху та мови.
З часом «Централь 103» інтегрують у систему «Електронне здоров’я». Це дозволить створити повноцінну електронну медичну картку пацієнта та забезпечити обмін даними між системою екстреної медицини та іншими рівнями надання медичної допомоги.
З уведенням системи «Централь 103» лікарям стане працювати легше в тому плані, що вони відразу отримуватимуть медичну карту пацієнта і вже знатимуть точно, на що скаржилася людина і з чого починати її лікування.

Тож диспетчери відтепер перебувають у єдиному центрі — у Полтаві, а вже звідти виклики надходитимуть на районні станції швидкої допомоги. До цього часу при прийнятті рішень медичні працівники керувалися протоколами та іншими документами, що стандартизують медичну допомогу. Багато з цих документів застарілі, неактуальні та не враховують останні наукові дослідження й розробки.
Для надання якіснішої екстреної медичної допомоги адаптовані та впроваджені міжнародні клінічні протоколи. Важливим  буде протокол диспетчеризації – послідовний і логічний порядок запитань диспетчера, який дозволяє максимально чітко і швидко зрозуміти медичні потреби пацієнта.
Що ж мають знати жителі Козельщинського краю про виклик екстреної медичної допомоги? Про це ми запитали у старшого фельдшера підстанції Козельщинського району станції ЕМД №2 м. Кременчука Валерія Касяненка. Ось на чому він наголосив:
Козельщани мають усвідомити, що відтепер усі виклики за номером 103 з’єднують їх прямо з диспетчером оперативно-диспетчерського управління КУ «Полтавський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». Ми перебуваємо в одній системі, в одному інформаційному просторі. Виклик відразу ж переадресовується мережею виїзній бригаді підстанції Козельщинського району, яка і буде здійснювати обслуговування. Дані про виклик надходять із Полтави до нас не телефоном, а відразу на планшет фельдшера. Поки що паралельно з електронним обліком і звітністю ми ще ведемо й «паперову» роботу, але згодом папери виведуться з обігу.
Що повинні знати люди? Перш за все, коли набираєте 103, враховуйте той факт, що ви говорите з полтавським диспетчером. Тож ви маєте повідомити йому якнайбільше чіткої, конкретної інформації: причину виклику, прізвище, ім’я, по батькові хворого, його домашню адресу (населений пункт, вулицю, номер будинку). У сільській місцевості до всього вказаного вище — також орієнтири на місцевості, інформація, яка допоможе якнайшвидше доїхати і знайти будинок хворого. Також потрібно вказати номер контактного телефону та особу, яка викликає медиків (мати, батько, чоловік, жінка тощо). Від повноти вашої інформації залежить, наскільки швидко доїде до вас екстрена допомога.

Підготувала Надія ЛИТВИН

Please follow and like us:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *