Мовний закон: омбудсмен отримав 19 скарг від полтавців

За період із 16 січня до 16 березня до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 944 скарги та звернення громадян, 19 із яких — з Полтавщини. Про це повідомив на фейсбук-сторінці Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь

Ось деякі причини скарг:
382 — через відсутність української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів;
211 — порушення прав у сфері обслуговування;
48 — використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків.

Нагадаємо, з 16 січня споживачів мають обслуговувати українською у супермаркетах, інтернет-магазинах, кафе, банках, АЗС, аптеках тощо. Це ж стосується освітніх послуг (гуртки та секції), медичного обслуговування, надання соціальних послуг тощо.
Інформацію про товари та послуги теж мають обов’язково надати українською. Це стосується й даних у цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. Ці ж відомості можна дублювати іншими мовами.

Тарас Кремінь (фото з фейсбуку)


Уповноважений із захисту державної мови має право штрафувати заклади після повторного порушення закону. Якщо мовний закон будуть системно порушувати, бізнес можуть штрафувати від 5 тис. 100 до 6 тис. 800 грн.
Захищати право громадян вільно спілкуватися й отримувати інформацію та послуги українською мовою в усіх сферах суспільного життя на всій території України — наше головне завдання. Якщо порушення ваших прав супроводжується образами, приниженням, нецензурною лайкою чи публічним приниженням державної мови, раджу невідкладно звертатися до Національної поліції України, — зазначив Тарас Кремінь.

Між тим, у Секретаріаті нагадують, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене, потрібно, насамперед, спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою, звернутися до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи.
У разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою, ви можете подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови, заповнивши відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/
У разі виникнення запитань щодо механізмів захисту своїх прав на отримання інформації та послуг державною мовою можна звертатися за номером 044 293 11 79. Телефонна лінія для надання додаткової інформації та консультацій працює у робочі дні з 9:00 до 17:00.

Please follow and like us:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *