Можна працювати все життя і бути бідним, не вміючи грамотно розпоряджатися своїми коштами

Для кожного з нас колись настає час самостійності. Це й життя окремо від батьків, і заробіток власних коштів на різні потреби, і вміння розпоряджатися грошима. Потреби необмежені, а ресурси — навпаки. То як же ними правильно розпорядитися? З цим запитанням ми, зазвичай, звертаємося до інтернету, книг або найнадійніших джерел інформації з будь-якого питання — до наших батьків. Мені ж пощастило навчатися у ліцеї, де викладають курс за вибором, назва якого — фінансова грамотність. Водночас стало цікаво, чи у всіх закладах нашої громади є цей важливий курс, чи всі мої ровесники мають нагоду навчитися розумно витрачати свої гроші?

Наталія Череп на уроці фінансової грамотності

Ось що розповів мені начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту виконкому Козельщинської селищної ради Олег Кабаченко:
— Курс «Фінансова грамотність» запровадило Міністерство освіти і науки України близько восьми років тому. У більшості закладів нашої громади цього курсу немає. Але якщо діти якогось навчального закладу захочуть його вивчати, то ми підемо їм назустріч, тільки вже у новому навчальному році.
Наталія Івашина, директор Козельщинського ліцею, де викладають курс «Фінансова грамотність», вважає:
Діти повинні бути розвиненими всебічно. Хоча цей курс — за вибором і викладається не в кожному класі, але я думаю, що для учнів восьмих-дев’ятих класів він буде корисним і доцільним.
Чи змінилися їхні діти після отримання знань з фінансової грамотності? Про це я розпитала мам школярів — Наталію Ольшанську та Оксану Лобач.
Цей курс дає дітям розуміння якихось фінансових питань, що не висвітлюються на інших уроках, і це, безперечно, знадобиться їм у дорослому житті, — стверджують вони.
— Я помітила зміни у своїй дитині, — каже пані Наталія. — Якусь інформацію з фінансових питань давала я, а багато чого моя донька дізналась у школі, тепер ці знання також їй знадобляться, розшириться світогляд. Коли я була школяркою, не було такого курсу. І якби у мене була така можливість, я б хотіла його пройти. Але коли я навчалась у школі, ще не було банківських карток, не було таких фінансових, економічних, технічних можливостей, як зараз. Тоді заняття з фінансової грамотності підготували б мене до теперішнього життя.
А пані Оксана розмірковує так:
— Мій син став обачнішим щодо витрат, почав заощаджувати частково з коштів, які подарували знайомі та родичі. Я взагалі вважаю, що це потрібний курс, який діти повинні вивчати у школі, щоб бути фінансово грамотними. Я також проходила його в 11 класі. А в житті ця інформація допомогла створювати сімейний бюджет і керувати ним. Крім того, я стала бухгалтером, тож отримані знання стали у нагоді, коли я обрала свою професію і почала працювати за фахом.
Своїми думками поділилися учениці з інших навчальних закладів Козельщинської громади: Настя Лашко (Сушківська гімназія) та Катя Ярова (Бреусівський ліцей). На запитання: «Які у тебе виникають асоціації на вислів «Фінансова грамотність»?» дівчата відповіли, що це — знання та навички, які допоможуть тобі правильно сформувати ставлення до грошей, — наприклад, як заробляти і витрачати кошти, контролювати бюджет, створити власний бізнес. Вони одностайно погодилися, що здобувати знання та слухати лекції курсу «Фінансова грамотність» було б цікаво, адже навчають цьому досвідчені фінансисти.
— Самостійно теж можливо навчитися фінансової грамотності: періодично читаючи статті та переглядаючи онлайн-курси, — додала насамкінець Настя.
А ось як прокоментувала ситуацію учителька Козельщинського ліцею Наталія Череп:
Я викладаю хімію і паралельно — фінансову грамотність і вважаю, що ці два предмети тісно взаємопов’язані. На хімії ми розглядаємо теми «Хімічні технології» та «Хімічне виробництво» і на практичних заняттях з учнями вираховуємо вартість продукту реакції.
Економіка мені завжди подобалася, бо ця наука пов’язана з нашим життям. У школах Америки, наприклад, економіка — один із десяти основних предметів. А у наших школах, на мою думку, не приділяють належної уваги такій темі, бо на рівні школи вивчення економіки взагалі скасували, залишилась тільки фінансова грамотність. І у навчальній програмі Нової української школи кількість годин цього курсу, на жаль, скорочуватимуть.

А учням фінансова грамотність дуже потрібна, і не тільки їм! Від уміння керувати своїми фінансами залежить добробут людини та її родини. Можна працювати все життя і бути бідним, а можна грамотно розпоряджатися своїми коштами і забезпечувати себе усім необхідним.
Біда, що рівень фінансової грамотності українців дуже низький. В Україні відсутні традиції навчання фінансової грамотності, що пов’язано з минулим історичного розвитку держави. За статистикою, 27 відсотків громадян не роблять заощаджень; 39 — не мають банківських рахунків; приблизно половина має загальні уявлення про рівень своїх доходів і витрат; у більшості населення не розвинута філософія «надії виключно на свої сили» взагалі. І при цьому, на мою думку, населення не зацікавлене в отриманні більшого обсягу інформації про фінансові продукти! Тому, вважаю, цей курс потрібно вивчати з початкових класів.

Отож, незважаючи на те, що курс фінансової грамотності з’явився зовсім недавно, на нього вже підвищений попит. І не дивно, адже ці знання, без сумнівів, знадобляться у реальному дорослому житті, тож учні зацікавлені в здобутті такої інформації. Сподіваємося, що курс пошириться у всіх навчальних закладах Козельщинської громади.

Софія КОЛІСНІЧЕНКО,
вихованка гуртка
«Юний журналіст»
Козельщинського БДЮТ,
учениця Козельщинського ліцею

Please follow and like us:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *